12/2-16/2

Hejsan!

Nu var det ett tag sen man skrev. Man hinner liksom inte med alla gånger för man gör så mycket annat och glömmer liksom av. I vilket fall sitter jag här nu och tänkte berätta lite om min helg och så.

Började faktiskt min helg i Torsdags kväll (fick ledigt från jobbet i fredags). I alla fall så gick jag till gympan på tordagskvällen och sen blev det slappa och titta på One tree hill till långt in på natten.
När jag vaknade halv ett på fredagen så hade jag en del att göra innan jag skulle på kalas hos Joel klockan 7 på kvällen.
Började med att äta frukost och titta på ännu ett avsnitt av One tree hill innan Christoffer kom och hämtade min dator som han skulle låna. Sen var det bara att sätta igång att fixa med disken och städa. När jag väl var klar med detta tog jag en promenad fram till Ica för att köpa en present till Christoffer som han skulle få på alla hjärtans dag, det tog lite längre tid än planerat eftersom att jag stötte på mamma inne på ica. När jag väl kom hem var klockan tjugo över fem och jag skulle hinna duscha både mig och hunden innan jag kunde gå iväg till kalaset. Det blev lite bråttom men jag hann med att göra iordning både mig och Greta. Tio i sju gick vi iväg till kalset. Det var en trevlig kväll och Greta blev mycket omtyckt av alla. Vid ett tiden ringde jag Christoffer och sa att jag skulle gå hem, så att han kunde komma. Sen var vi väl i säng vid 2 tiden.

Jag vaknade vid 10 på lördagen av att Greta stod och pep vid dörren, hon var akut kissnödig viket hon inte brukar vara. Men det var bara att ta på sig och gå ut med henne. Sen ställde jag fram Christoffers present så att han kunde se den när han vaknade. Han fick en fotoram med ett kort på oss och en hjärtask med  Ahlgrens bilar i.  Av honom fick jag ett par örhängen. När vi ätit frukost och allt tog vi en promenad till ica och sen till statoil för att köpa en alla hjärtans dag present till mamma och lite mys inför kvällen. Väl hemma igen satt vi och pratade lite med mamma, sen tog jag med mig Ida och Greta till pulkabacken så att Ida fick åka lite pukla i det härliga vädret.
När vi kom hem igen lagade jag mat, tacopaj och sallad. Sen blev det en slappar kväll med film och chips tillsammans med Christoffer.

På söndagen hände inte så mycket vi sov länge och tittade klart på en film. Vi åkte hem till Christoffer och städade hans rum och sen blev det en slappar kväll hos Christoffer.

Nu är det måndag och jag sitter här och skriver när jag egentligen borde vara ute i tvrummet och göra dans.

Nu ska jag försöka komma på en dans till mina elever jag ska ha imorgon.

PussHej!


Kommentarer
Postat av: Elin

Mysig helg du haft!! Förstår att du blir sugen på skidor när jag beskrev skidvädret. Men idag var det 25 minusgrader på morgonen och inte riktigt lika trevligt att åka:S Gillar verkligen stilen på din text förresten!! Puss

2009-02-16 @ 20:34:44
URL: http://elinskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0